Assalamualakum..

Tepat jam 6.10ptg waktu sri langka aku sampai kt airport mukah.. Alhamdulillah syukur aku sampai dgn slamat.. Aku dgn mmber aku zul termangu2, mane nk pegi lepas nih.. kitorang carik jgk kalau ader teksi atau bas untuk pergi ke politeknik mukah.. Sedang mencari, kitorang pun bertanye dgn sorang brader yg turun skali dgn kitorang tadi..


Aku : Salam bang, tumpang tanye.. macamane ye nk pegi politeknik mukah.. ader tak teksi atau bas kat sini yg kitorang bley naik..

Bro : hmm oo nk pegi poli mukah eh, kebetulan sy pun mmg nk pegi sane jgk.. boleh la pegi skali, saye tumpang kerete mmber saye..

lepas borak2 dgn dier baru tau dier da keja kt poli lebih kurang 2taun..Lebih kurang 5minit tunggu, ader kereta waja berhenti depan kitorang.. dier pun kenalkan diri, mmg ramah2 gak staff poli nih.. kitorang pun tumpang le keta dier pegi ke politeknik mukah..

Perjalanan dari airport mukah ke politeknik lebih kurang 15-20minit.. ok la tak la jauh sgt.. tapi airport mukah ni mmg simple. yer la kapal terbang yg mendarat kat sini pun tak byk, (twin otter) sume kapal terbang yg kecik2.. so airport dier pun tak la besar sangat..

Airport Mukah



Teringat maser kat airport kuching.. aku ngan zul berjalan turun dari airport nk gi kapal terbang, kitorang nmpak ader dua kapal terbang.. satu kecik satu besar.. kitorang igt naik yg besar.. tgk2 kapal trbg tu pusing nk gerak dah.. rupe2nye kitorang kene naik kapal terbang yg kecik sebesar lori tangki minyak.. heheheh..

Twin otter

Tp pengalaman naik twin otter mmg best.. masuk2 seat dalam dier mmg la smpit.. macam seat kt stadium bola.. cume ader kusyen skit.. heheh.. dari tempat duduk penumpang kiter bley nmpak pilot mengendalikan kapal terbang.. nk tidor dalam nih mmg susah skit sbb bnyi bising kipas... tp dsebabkn penat.. aku ley layan tdo dlm ni.. hehehe kalu da kaki tdo.. kt mane2 pun layan beb.. heheh



Sampai jer kt poli.. kitorang berenti kt dabai inn.. Hotel kepunyaan poli.. bersebelahan dgn jabatan perdagangan.. tp hari nih hari ahad, so tak bley la nk check in.. so kitorang tumpang la mmber2 lecturer yg baru masuk same ngan kitorang, cume diorang lapor diri awal skit dari kitorang..

bag2 yg aku bawak~